Το δάσος και οι κάτοικοί του

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δάσος και οι κάτοικοί του» απευθύνεται σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού.

 

Ο αριθμός των παιδιών που μπορούν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα είναι μέχρι 25 μαθητές.

 

Οι χώροι υλοποίησης είναι: Αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, χώροι Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και Μουσείου Μανιταριών.

 

Η διάρκεια του προγράμματος είναι: 60′

 

 

 

Τα μικρά παιδιά θα ανακαλύψουν το οικοσύστημα του δάσους και θα γνωρίσουν κάποιους από τους πιο γνωστούς κατοίκους του: ζώα, φυτά αλλά και τα μανιτάρια.

 

Συγκεκριμένα, οι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Επαφή των παιδιών με την πανίδα και τη χλωρίδα ενός δάσους (ζώα-φυτά-μανιτάρια)
  • Εξοικείωση με την έννοια της βιοποικιλότητας
  • Προβληματισμός σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ένα δάσος
  • Γνωριμία με το χώρο ενός Μουσείου.

 

Οι μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν είναι: καταιγισμός ιδεών (brainstorming), διάλογος, συζήτηση.

 

Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν είναι: λαϊκό παραμύθι, χώροι μουσείου, εικαστικά, παιχνίδι

 

 

 

Φάσεις υλοποίησης του προγράμματος:

 

Α’ Φάση: Καλωσόρισμα των παιδιών στην αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σύντομη γνωριμία μαζί τους. Η εισαγωγή στο θέμα θα γίνει με σύντομη αφήγηση ενός λαϊκού παραμυθιού με θέμα το δάσος. Μέσα από μια φανταστική λαϊκή ιστορία, τα παιδιά θα ανακαλύψουν το δάσος και τη χλωρίδα και πανίδα που υπάρχει σε αυτό, καθώς και κάποιους από τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

Έτσι, με αφορμή αυτό το παραμύθι, θα γίνει συζήτηση σχετικά με το θέμα του δάσους και τι γνωρίζουν τα παιδιά για αυτό.

 

Β’ Φάση: Περιήγηση στα διοράματα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας που απεικονίζουν το δάσος.

Θα ζητηθεί από τα παιδιά να περιγράψουν τι βλέπουν και ποιοι είναι οι κάτοικοι του δάσους. Κατά την ξενάγηση θα στοχεύουμε στην παρατήρηση των ζώων (άγρια πανίδα, σκηνές δράσης, νύχτας). Κατά την ξενάγηση, η οποία θα είναι κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών και θα συνοδεύεται από σύντομα παιχνίδια, θα δίνεται έμφαση τόσο στην παρατήρηση των ζώων (είναι πτηνά-θηλαστικά, σαρκοφάγα-φυτοφάγα κτλ) όσο και των φυτά (είναι μεγάλα δέντρα, χαμηλή βλάστηση κτλ). Σχετικά με τα μανιτάρια θα γίνει ειδικότερη ξενάγηση στο Μουσείο Μανιταριών όπου εκεί βρίσκεται το μανιταροδάσος.

 

Γ’ Φάση: Κλείσιμο εκπαιδευτικού προγράμματος. Θα γίνει συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με το τι είδαν στους χώρους του Μουσείου. Έπειτα, με αφορμή το παραμύθι, θα γίνει συζήτηση σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το δάσος από τον άνθρωπο, σε συνδυασμό με ένα παιχνίδι με αυτοκόλλητα. Τέλος, θα γίνει ένα ομαδικό κινητικό παιχνίδι σε συνδυασμό με μια σύντομη ομαδική δραστηριότητα εικαστικών.

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση